• Wpisów:2
  • Średnio co: 1 rok
  • Ostatni wpis:1 rok temu, 13:18
  • Licznik odwiedzin:1 040 / 1101 dni
Jesteś niezalogowany. Niektóre wpisy dostępne są tylko dla znajomych.
 
Czyli trochę teorii...



Kiedy jesz pokarm, który zawiera tłuszcz, to równie dobrze mogłabyś wpakować ten tłuszcz do strzykawki i wstrzyknąć go sobie do brzucha albo w uda. Gram zjedzonego tłuszczu to gram zmagazynowany w Twoim organizmie. Ponadto, kiedy zjadasz więcej kalorii, niż potrzebujesz danego dnia, to choćby ich źródłem były białka (ryby,kurczak,wołowina,tofu) albo węglowodany (chleb,owoce, warzywa,cukier),nadmiar i tak zostanie przekształcony w tłuszcz i zmagazynowany w organizmie.



Nie ma wątpliwości, że jesteśmy w stanie zmniejszyć ilość konsumowanych pokarmów na całe dni, tygodnie, a nawet miesiące po to, by obniżyć zawartość tłuszczu w ciałach i zrzucić wagę. Jest to forma głodzenia się, a mechanizm akumulacji ma długą pamięć. Powiedzmy, że w ciągu dwóch miesięcy poprzedzających spotkanie klasowe uda Ci się zrzucić 5 kg. Następnie, kiedy dieta dobiegnie końca, pojawi się u Ciebie odruch obronny przed zagłodzeniem: nastąpi lekkie zaostrzenie apetytu i nasilenie głodu, które będzie trwało całymi tygodniami i miesiącami, aż ilość tłuszczu odłożonego w Twoim organizmie przekroczy poziom sprzed początku diety.Tak wyglądają fakty. Większość osób, które pozbywają się tłuszczu przy pomocy diet, w ciągu kilku miesięcy od ich zakończenia przybiera na wadze o więcej kilogramów, niż udało im się zrzucić.



Kiedy robisz sobie ponad trzygodzinną przerwę między kolejnymi posiłkami, mechanizm dbający o zapasy tłuszczu Twojego organizmu, zgromadzone na ciężkie czasy, zaczyna podejrzewać, że nastał okres głodu. Im dłużej będziesz zwlekała z posiłkami, tym mocniej zaznaczą się u Ciebie odruchy obronne przed zagłodzeniem.

fragment książki:
Bieganie i odchudzanie dla kobiet